Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom
294 Avsnitt
-
Branschens vassaste framtidsspaningar för 2024
Publicerades: 2024-01-11 -
Årslistor: Årets största artiklar och varför Facebook har dött
Publicerades: 2023-12-27 -
Läckta dokumentet som visar Sveriges radios nya organisation
Publicerades: 2023-12-21 -
Schibsted-affären i detalj, strategin bakom Sveriges Radios nedläggningar och om nya Netflixsiffror
Publicerades: 2023-12-14 -
Här är programmen SR borde lägga ned, Viaplays mörkade och kraschlandade och Telias ger kalla handen till TV4
Publicerades: 2023-12-08 -
Största svenskarna på Patreon 2023 - och tre gånger Schibsted
Publicerades: 2023-11-30 -
Så mycket tjänar tv4 på sämre frukost, OpenAI-såpan, Lindgrens slut och TT:s konkurrent
Publicerades: 2023-11-23 -
Influencer marketing-branschen omsätter mer än 1 miljard - men går med förlust
Publicerades: 2023-11-16 -
Journalisten som saknas i Stora Journalistpriset 2023 - och om TV-branschens kris och Apple och Googles miljardaffär
Publicerades: 2023-11-10 -
Därför stäms Meta, därför tar de betalt och Tiktoks märkliga siffror
Publicerades: 2023-11-01 -
Viaplay, Schibsted, TV4 och tv-branschens nya vändningar
Publicerades: 2023-10-26 -
Avsnitt 226: De helt digitala svenska bolagen som lyckas bäst + vi gissar fel på alla guldörats vinnare
Publicerades: 2023-10-19 -
Avsnitt 225: Stora genomgången av Svenskarna och internet – ur medieperspektiv
Publicerades: 2023-10-12 -
Avsnitt 224: Så klarar sig svenska medier i sociala kanaler
Publicerades: 2023-10-05 -
Avsnitt 223: historiska händelser och stora svenska medieaffären
Publicerades: 2023-09-27 -
Avsnitt 222: Inflation pressar medier att spara - och investera?
Publicerades: 2023-09-20 -
Avsnitt 221: Musk-bonanza och lagstiftningen som ska bryta nätjättarnas monopol
Publicerades: 2023-09-14 -
Avsnitt 220: Musikbranschen har AI-feber och svensk poddbransch i kris
Publicerades: 2023-09-08 -
Avsnitt 219: Nu kommer AI-ljud på svenska – så kan radiobranschen förändras
Publicerades: 2023-08-31 -
Avsnitt 218: Svenska tidningar delade ut miljarder till ägarna + TV4: sparpaket och mediernas AI
Publicerades: 2023-08-24
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.