Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom
294 Avsnitt
-
Vem la mest pengar på valet - och varför gav det ingen effekt?
Publicerades: 2024-06-14 -
EFN:s obegränsade budget: Varför är de inte bättre?
Publicerades: 2024-06-06 -
Vem tar över efter Hanna Stjärne på för Sveriges Television
Publicerades: 2024-05-30 -
En vecka som blev ett vägskäl för medier och politik
Publicerades: 2024-05-22 -
Kalla fakta, trollfabriken och public service-utredningen
Publicerades: 2024-05-16 -
Analysen av TV4, medial makt och SD:s hemliga trollfabrik
Publicerades: 2024-05-09 -
Vem vågar kritisera Medierna i P1? Mediepodden förstås!
Publicerades: 2024-05-01 -
Därför skakas musikbranschen av AI
Publicerades: 2024-04-24 -
Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore
Publicerades: 2024-04-18 -
Den stora medieanalysen av Folklistan, och om Handelsbankenägda EFN och Guldspaden
Publicerades: 2024-04-11 -
Danskens kupp efter Realtid-förlusten och därför undviker svenskar medier
Publicerades: 2024-03-28 -
Tiktok väcker nya frågor om medieägande - och därför använder inte fler Jens Nylanders databas
Publicerades: 2024-03-21 -
Svenskarna litar på public service - trots alla dödsprofetior
Publicerades: 2024-03-07 -
Vi behöver prata - om finansiering av Mediepodden
Publicerades: 2024-02-29 -
En familjedrama på Youtube och TikTok utmanar mediernas etik
Publicerades: 2024-02-23 -
Brain drain på SVT, Bonniers stora vinster och guldkantad miljonpresent till Expressens chefredaktör
Publicerades: 2024-02-16 -
Så reagerar journalister på Jens Nylanders datadump med 40 miljoner fakturor
Publicerades: 2024-02-08 -
Sveriges Radios sparpaket "ett billigt stålbad", vem tar över efter Lena K och han som inte blev SvD-chef
Publicerades: 2024-02-02 -
Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt
Publicerades: 2024-01-25 -
Så mycket omsätter Sveriges största influencers/Så går det för Threads – efter en månad i Sverige
Publicerades: 2024-01-18
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.