294 Avsnitt

  1. Vem la mest pengar på valet - och varför gav det ingen effekt?

    Publicerades: 2024-06-14
  2. EFN:s obegränsade budget: Varför är de inte bättre?

    Publicerades: 2024-06-06
  3. Vem tar över efter Hanna Stjärne på för Sveriges Television

    Publicerades: 2024-05-30
  4. En vecka som blev ett vägskäl för medier och politik

    Publicerades: 2024-05-22
  5. Kalla fakta, trollfabriken och public service-utredningen

    Publicerades: 2024-05-16
  6. Analysen av TV4, medial makt och SD:s hemliga trollfabrik

    Publicerades: 2024-05-09
  7. Vem vågar kritisera Medierna i P1? Mediepodden förstås!

    Publicerades: 2024-05-01
  8. Därför skakas musikbranschen av AI

    Publicerades: 2024-04-24
  9. Mediebomb när Disney+ ger sig in kriget mot Viaplay och Cmore

    Publicerades: 2024-04-18
  10. Den stora medieanalysen av Folklistan, och om Handelsbankenägda EFN och Guldspaden

    Publicerades: 2024-04-11
  11. Danskens kupp efter Realtid-förlusten och därför undviker svenskar medier

    Publicerades: 2024-03-28
  12. Tiktok väcker nya frågor om medieägande - och därför använder inte fler Jens Nylanders databas

    Publicerades: 2024-03-21
  13. Svenskarna litar på public service - trots alla dödsprofetior

    Publicerades: 2024-03-07
  14. Vi behöver prata - om finansiering av Mediepodden

    Publicerades: 2024-02-29
  15. En familjedrama på Youtube och TikTok utmanar mediernas etik

    Publicerades: 2024-02-23
  16. Brain drain på SVT, Bonniers stora vinster och guldkantad miljonpresent till Expressens chefredaktör

    Publicerades: 2024-02-16
  17. Så reagerar journalister på Jens Nylanders datadump med 40 miljoner fakturor

    Publicerades: 2024-02-08
  18. Sveriges Radios sparpaket "ett billigt stålbad", vem tar över efter Lena K och han som inte blev SvD-chef

    Publicerades: 2024-02-02
  19. Därför köper Egmont TV4 och därför är fuskandet med streams naturligt

    Publicerades: 2024-01-25
  20. Så mycket omsätter Sveriges största influencers/Så går det för Threads – efter en månad i Sverige

    Publicerades: 2024-01-18

3 / 15

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.