Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom
294 Avsnitt
-
Avsnitt 38: Kents nya mediesatsning och mediernas raljerande om icke-prenumeranter
Publicerades: 2017-05-12 -
Avsnitt 37: Analysen av miljonstjärnorna på appen Musically som kommer "make media great again"
Publicerades: 2017-05-04 -
Avsnitt 36: Så många svenska medier har dragit sig ur Facebooks Instant articles
Publicerades: 2017-04-28 -
Avsnitt 35: Nuggets, Aftonbladets TV-lyft och hur stor Springare-gruppen är - egentligen
Publicerades: 2017-04-20 -
Avsnitt 34: Mediernas hantering av terrorattacken i Stockholm
Publicerades: 2017-04-13 -
Avsnitt 33: Vilka startups kan förändra mediebranschen?
Publicerades: 2017-04-06 -
Avsnitt 32: Den stora genomgången av svenska tidningars betalväggar
Publicerades: 2017-03-31 -
Avsnitt 31: Medlemskap och betalväggar – vad räddar tidningarna och vem döljer sig bakom Jockiboi?
Publicerades: 2017-03-24 -
Avsnitt 30: Det orubbade förtroendet för medierna och Sveriges självbild
Publicerades: 2017-03-17 -
Avsnitt 29: Guldspade och Tim Pools trasiga journalistmetod
Publicerades: 2017-03-09 -
Avsnitt 28: De nya barnteve-mogulerna
Publicerades: 2017-03-02 -
Avsnitt 27: Stampen och de stora mediehusens framtid
Publicerades: 2017-02-23 -
Avsnitt 26: Domen mot operatörerna och mediernas jakt på Pewdiepie
Publicerades: 2017-02-16 -
Episod 25: Ny valuta i en ny värld och polisen som den Springande punkten
Publicerades: 2017-02-09 -
Episod 24: Från chatbots, AI och big data till journalistikens nya nyckeltal
Publicerades: 2017-01-27 -
Avsnitt 23: Jockiboi och den parallella världens journalister
Publicerades: 2017-01-19 -
Avsnitt 22: Sex framtidsspaningar och en topplista
Publicerades: 2017-01-10 -
Avsnitt 21: Det stora avsnittet om serien Skam
Publicerades: 2016-12-22 -
Avsnitt 20: Poddarna som tjänar på många bäckar små
Publicerades: 2016-12-15 -
Avsnitt 19: Pewdiepies uppståndelse och nätneutralitetens framtid
Publicerades: 2016-12-08
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.