Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom
294 Avsnitt
-
Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"
Publicerades: 2018-11-16 -
Avsnitt 57: Svenska enmansmediet som lever på gåvojournalistik
Publicerades: 2018-11-09 -
Avsnitt 56: Skuggmedier: Skräckexemplet om hur sociala medier påverkade Brasilianska valet
Publicerades: 2018-11-02 -
Avsnitt 55: svenskar vill skänka pengar till journalistik - men vem tar emot?
Publicerades: 2018-10-26 -
Avsnitt 54: Avslöjar Bonniers prenumerationsfiasko och svenskarna som tagit över Indien
Publicerades: 2018-10-19 -
Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar
Publicerades: 2018-10-12 -
Avsnitt 52: Den märkliga Politism-nedläggningen och viraltrafikens stigande ålder
Publicerades: 2018-10-05 -
Avsnitt 51: Dagliga poddar och ny mediemakt
Publicerades: 2018-09-28 -
Avsnitt 50: Underhållare är våra nya makthavare - men journalistiken behöver inte förlora
Publicerades: 2017-10-06 -
Avsnitt 49: Omni-analysen och livet efter Jockiboi
Publicerades: 2017-09-18 -
Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner
Publicerades: 2017-08-25 -
Avsnitt 47: Marknadsstörare - PostNord
Publicerades: 2017-08-09 -
Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN
Publicerades: 2017-07-28 -
Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts
Publicerades: 2017-07-19 -
Avsnitt 44: Marknadsstörare - Apotea
Publicerades: 2017-07-12 -
Avsnitt 43: Marknadsstörare - Underbara Clara
Publicerades: 2017-07-05 -
Avsnitt 42: Om public service-engagemang och betaversionen av Spotify för nyheter
Publicerades: 2017-06-27 -
Avsnitt 41: Medieutredningens död och journalistinfluencerns stöd
Publicerades: 2017-06-14 -
Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?
Publicerades: 2017-06-08 -
Avsnitt 39: Spotify för nyheter och Qvibergs Metro-krasch
Publicerades: 2017-05-18
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.