294 Avsnitt

  1. Avsnitt 58: Bianca Ingrosso en syntes mellan två medievärldar - och när ledarskribenter låtsas "granska"

    Publicerades: 2018-11-16
  2. Avsnitt 57: Svenska enmansmediet som lever på gåvojournalistik

    Publicerades: 2018-11-09
  3. Avsnitt 56: Skuggmedier: Skräckexemplet om hur sociala medier påverkade Brasilianska valet

    Publicerades: 2018-11-02
  4. Avsnitt 55: svenskar vill skänka pengar till journalistik - men vem tar emot?

    Publicerades: 2018-10-26
  5. Avsnitt 54: Avslöjar Bonniers prenumerationsfiasko och svenskarna som tagit över Indien

    Publicerades: 2018-10-19
  6. Avsnitt 53: Kits fall på Facebook, stiftelsefinansierad journalistik och enmansmediers självförsvar

    Publicerades: 2018-10-12
  7. Avsnitt 52: Den märkliga Politism-nedläggningen och viraltrafikens stigande ålder

    Publicerades: 2018-10-05
  8. Avsnitt 51: Dagliga poddar och ny mediemakt

    Publicerades: 2018-09-28
  9. Avsnitt 50: Underhållare är våra nya makthavare - men journalistiken behöver inte förlora

    Publicerades: 2017-10-06
  10. Avsnitt 49: Omni-analysen och livet efter Jockiboi

    Publicerades: 2017-09-18
  11. Avsnitt 48: Marknadsstörare - Newsner

    Publicerades: 2017-08-25
  12. Avsnitt 47: Marknadsstörare - PostNord

    Publicerades: 2017-08-09
  13. Avsnitt 46: Marknadsstörare - EFN

    Publicerades: 2017-07-28
  14. Avsnitt 45: Marknadsstörare - Football Addicts

    Publicerades: 2017-07-19
  15. Avsnitt 44: Marknadsstörare - Apotea

    Publicerades: 2017-07-12
  16. Avsnitt 43: Marknadsstörare - Underbara Clara

    Publicerades: 2017-07-05
  17. Avsnitt 42: Om public service-engagemang och betaversionen av Spotify för nyheter

    Publicerades: 2017-06-27
  18. Avsnitt 41: Medieutredningens död och journalistinfluencerns stöd

    Publicerades: 2017-06-14
  19. Avsnitt 40: Meeker-rapport och om journalister kan ta emot pengar som influencers?

    Publicerades: 2017-06-08
  20. Avsnitt 39: Spotify för nyheter och Qvibergs Metro-krasch

    Publicerades: 2017-05-18

13 / 15

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.