Avsnitt 103: Kartläggning av nyhetspoddar i Sverige och världen - Wahlgren gör reklam trots SVT-medverkan - Klassklyftorna i svenska sociala medier
Mediepodden - En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom - Torsdagar
![](https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts125/v4/a2/52/9b/a2529b7a-1341-61c6-e4f8-98550648fa60/mza_5857968138102462995.jpg/300x300bb-75.jpg)
Kategorier:
Pernilla Wahlgren spelar en av årets huvudroller i den SVT:s julkalender, hon gör det samtidigt som hon gör reklam för företag i sina egna sociala kanaler. Något som SVT vanligtvis förbjuder. Vi ringer upp ansvarig utgivare för att fråga om de ändrat sin policy - eller om det är ett regelbrott.
Reuters institute har släppt en ny rapport om poddlandskapet - och Sverige ingår i rapporten. Olle har djupdykt i rapporten och plockat fram de mest intressanta delarna.
Och så skär vi datan från Svenskarna och internet på nya sätt. Vi hittar en trend i att de rika i Sverige är mest aktiva på sociala medier - till och med på Flashback.
Med Olle Lidbom och Emanuel Karlsten.