301 Avsnitt

  1. Allt om Viaplays hemliga USA-satsning, nya medieaffärer och kvinnliga högerinfluencers

    Publicerades: 2025-06-26
  2. NWT säljer vidare, DI surar och SvD granskar badfluencers

    Publicerades: 2025-06-18
  3. Är attacken mot SVT farlig för demokratin - och NWT miljardsäljer medieinvesteringen

    Publicerades: 2025-06-12
  4. Allt om bråket mellan TV4 och SVT och om SR:s nya ruta

    Publicerades: 2025-06-04
  5. Stora analysen av regeringens nya förslag för Public service

    Publicerades: 2025-05-29
  6. Sex stora medieaffärer som väntar runt hörnet och nu är Medin fri

    Publicerades: 2025-05-22
  7. Traditionella medier står starka i Mediebarometern - döljs av ett digitalt glapp

    Publicerades: 2025-05-15
  8. Radions nya regler, AI-chatten på Aftonbladet och ledarsidornas baksida

    Publicerades: 2025-05-08
  9. Joakim Medin, Aftonbladets nakna design och statens mediekonferenser

    Publicerades: 2025-05-01
  10. Olles bok i Metas AI – och SVT:s märkliga SEO-satsning på golf

    Publicerades: 2025-04-24
  11. Så försöker svenska medier lura Facebook – och därför funkar det (kanske inte)

    Publicerades: 2025-04-10
  12. Poddsverige 2025 – så går det för poddlandskapet

    Publicerades: 2025-04-03
  13. Google visar data om att nyheter är värt nästan ingenting

    Publicerades: 2025-03-27
  14. Sveriges radios AI-satsning och lokal journalistik minskar vid konsolidering

    Publicerades: 2025-03-21
  15. Den sista nya papperstidningen - och lagen som kan tvinga bort whatsapp från Sverige

    Publicerades: 2025-03-12
  16. Ledarsidorna måste dö, länge leve kultursidan

    Publicerades: 2025-03-05
  17. Allt om Schibsteds köp av TV4

    Publicerades: 2025-02-26
  18. Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?

    Publicerades: 2025-02-20
  19. Stora medieanalysen om skolskjutningen i Örebro

    Publicerades: 2025-02-13
  20. Klausulen som snuvar GP på journalistpriset + Känsligt när SVT lämnar Facebook

    Publicerades: 2025-02-05

1 / 16

Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.