Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom

Kategorier:
290 Avsnitt
-
Poddsverige 2025 – så går det för poddlandskapet
Publicerades: 2025-04-03 -
Google visar data om att nyheter är värt nästan ingenting
Publicerades: 2025-03-27 -
Sveriges radios AI-satsning och lokal journalistik minskar vid konsolidering
Publicerades: 2025-03-21 -
Den sista nya papperstidningen - och lagen som kan tvinga bort whatsapp från Sverige
Publicerades: 2025-03-12 -
Ledarsidorna måste dö, länge leve kultursidan
Publicerades: 2025-03-05 -
Allt om Schibsteds köp av TV4
Publicerades: 2025-02-26 -
Varför ökar förtroendet för SR, SVT och TV4?
Publicerades: 2025-02-20 -
Stora medieanalysen om skolskjutningen i Örebro
Publicerades: 2025-02-13 -
Klausulen som snuvar GP på journalistpriset + Känsligt när SVT lämnar Facebook
Publicerades: 2025-02-05 -
Så många prenumeranter gav GP:s supergräv – vad har Olle Palmlöf på SVT?
Publicerades: 2025-01-30 -
Tiktokstoppet, Schibsteds stora sparpaket och tidningsdöden 2.0
Publicerades: 2025-01-23 -
DN-kritiker som startar mediehus kan skapa trendbrott / Mediestödets osynliga 7000-gräns
Publicerades: 2025-01-16 -
Metas unika vändpunkt - Så blir medieåret 2025
Publicerades: 2025-01-11 -
SPECIALAVSNITT: Så byggde Ivar Arpi mediehus som blev störst på Substack
Publicerades: 2025-01-02 -
SPECIALAVSNITT: Mentour pilot - så bygger svensken ett globalt mediehus
Publicerades: 2024-12-25 -
Varför lustmordet på Henrik Jönsson var meningslöst – Schibsteds sparpaket och så bra spådde vi årets mediehändelser
Publicerades: 2024-12-19 -
Stora medieanalysen efter USA-valet - hur står sig journalistik mot populism?
Publicerades: 2024-12-12 -
Bonnier går ihop med NWT men snuvas på Berlingske + allt om årets wraps från Spotify, Tiktok och Youtube
Publicerades: 2024-12-05 -
Därför har Emanuel ändrat sig om "länkskatten" – och Stora journalistpriset-reaktioner
Publicerades: 2024-11-28 -
Sveriges största Patreon-kreatörer omsätter 62 miljoner kronor - om året
Publicerades: 2024-11-20
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.