Mediepodden
En podcast av Emanuel Karlsten & Olle Lidbom - Torsdagar
301 Avsnitt
-
Avsnitt 164: Den anonyma svensken som styr miljonkonton på Tiktok
Publicerades: 2022-04-14 -
Avsnitt 163: Kommer Elon Musk förstöra Twitter?
Publicerades: 2022-04-08 -
Avsnitt 162: Stora inskränkningar i svenskarnas friheter när ryska statsmedier censureras
Publicerades: 2022-03-31 -
Avsnitt 161: förtroendet för medierna på toppnivå - och hur går det för mediernas poddsatsningar?
Publicerades: 2022-03-24 -
Avsnitt 160: Har medieintresset för Ukraina svalnat?
Publicerades: 2022-03-17 -
Avsnitt 159: Krig och mediekrig - vilka gynnas?
Publicerades: 2022-03-10 -
Avsnitt 158: Hovets dementi och mediernas hantering
Publicerades: 2022-02-24 -
Avsnitt 157: Poddsverige omsätter 320 Mkr
Publicerades: 2022-02-17 -
Avsnitt 156: Spotifys utgivardilemma fortsätter + Metas ras och nya poddaktörer
Publicerades: 2022-02-09 -
Avsnitt 155: Stora genomgången av mediestormen kring Rogan och Pärleros
Publicerades: 2022-02-04 -
Avsnitt 154: Även medierna gör en Bookbeat – mörkhyade överrepresenterade som attribut
Publicerades: 2022-01-28 -
Avsnitt 153: kommersiell radio utveckas vidare + allt om Annika Jankells influencernätverk
Publicerades: 2022-01-20 -
Avsnitt 152: sportjournalistik för 5 miljarder, tablå-tv ökar och QR-kodernas revansch
Publicerades: 2022-01-12 -
Avsnitt 151: Årets största artiklar – boomer-optimerade nyheter
Publicerades: 2021-12-23 -
Avsnitt 150: P3 vänder trenden och lockar lyssnare i en radiovärld som kollapsar
Publicerades: 2021-12-15 -
Avsnitt 149: Så går det för Omni, Breakit, Sweclockers och andra svenska pure players
Publicerades: 2021-11-18 -
Avsnitt 148: Special om årets Svenskarna och internet – med de försvunna tidsserierna
Publicerades: 2021-10-27 -
Avsnitt 147: Så gick det för influencer marketing 2020 - är branschen död?
Publicerades: 2021-10-20 -
Avsnitt 146: Maktbarometern och Olle intar kritisk position
Publicerades: 2021-10-06 -
Avsnitt 145: Tiktok växer medan medierna sover - men Sportbladet engagerar mest på Tiktok
Publicerades: 2021-09-09
Mediepodden handlar om den komplexa digitala förändring som hela samhället står inför. Mediepodden fokuserar på förändringen i traditionella, digitala och sociala medier. Och vi gör det utan att vara rädda för konflikter. Mediepodden drivs av Emanuel Karlsten och Olle Lidbom.