Interkulturell kommunikation i arbetslivet
Passion för kommunikation - En podcast av Cision Sverige AB - Tisdagar
![](https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts126/v4/ca/b2/8c/cab28c5b-6436-2795-2a4b-02cd37402a2d/mza_10668739986457116715.png/300x300bb-75.jpg)
Kategorier:
Hur kommunicerar man med medarbetare och chefer i andra länder? Vad ska man göra när den holländska chefen känns galen och medarbetarna i USA inte verkar kunna tänka själva? Med för att ge oss kunskap i interkulturell kommunikation är ledarskapskonsulten Annika Berge som i podden även coachar Alex angående fiktiva utmaningar en chef kan ställas inför. Poddavsnittet “Interkulturell kommunikation i arbetslivet” handlar i stora drag om: Svenskars kulturella särdrag i arbetslivet Prata för att höras eller tiga till dess att man har något att tillföra? Vad innebär det att vara internationell? 3 steg till kulturell kompetens Annikas interkulturella råd till Alex