50. Varför floppar Zlatans sportmodemärke?
Ehandelstrender - En podcast av Urban Lindstedt | Miguru Media AB - Torsdagar
![](https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts122/v4/f1/6d/78/f16d788d-d6b0-36b6-97f8-bfc7052b10a8/mza_9779407432407918508.jpg/300x300bb-75.jpg)
Köper du en hoodie av Zlatan för 800 kronor så kostar det Zlatan och delägarna till sportmodemärket A-Z 4000 kronor. Hur blev det så? Varför lyckas inte A-Z bygga ett varumärke på nätet? Kan det ha med Zlatan att göra? Köpcenterns tillväxt planar ut på grund av e-handeln. Det är hög tid för detaljhandelskedjorna att ta e-handeln på allvar. För kundernas skull och kedjornas överlevnad måste kanalerna integreras. Och blir det några butiker kvar i Motala? EU har trots goda intentioner att skapa en gemensam digital marknad åter skapat en papperstiger som förbjuder geoblockering. Panelen är inte imponerad. I E-handelstrender #50 samtalar programledaren Urban Lindstedt med Carin Blom, detaljhandelsexpert på Postnord och Patrik Müller, e-handelsexpert på betalföretaget Dibs.