30. Varumärkesbyggande för e-handlare
Ehandelstrender - En podcast av Urban Lindstedt | Miguru Media AB - Torsdagar
![](https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts122/v4/f1/6d/78/f16d788d-d6b0-36b6-97f8-bfc7052b10a8/mza_9779407432407918508.jpg/300x300bb-75.jpg)
Varumärkesbyggande är den röda tråden i 30:e avsnittet av podcasten E-handelstrender. Content marketing är en fantastisk möjlighet för e-handlare att stärka sina relationer med kunderna. Och det finns inga tråkiga produkter, bara tråkigt innehåll. Vi djupdyker i rapporten E-barometern Q1 2017 för att bättre förstå vilka faktorer som bygger lojalitet och återkommande kunder. Det som tidigare var konkurrensfördelar för e-handeln, som stort utbud och låga priser, är idag hygienfaktorer. Avslutningsvis spekulerar vi friskt kring det som påstås vara Klarnas nya logga - rosa solglasögon. Medverkande i det 30:e avsnittet av podcasten E-handelstrender är Urban Lindstedt, journalist, Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato och Carin Blom, detaljhandelsexpert på Postnord.