138. Framgångsstrategier och fallgropar med Google Shopping
Ehandelstrender - En podcast av Urban Lindstedt | Miguru Media AB - Torsdagar
![](https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts122/v4/f1/6d/78/f16d788d-d6b0-36b6-97f8-bfc7052b10a8/mza_9779407432407918508.jpg/300x300bb-75.jpg)
Google Shopping har blivit viktigare än textannonser för svenska e-handlare. Google Shopping kan vara en guldgruva, men kanalen kräver en hel del kompetens och det finns dyrbara fällor att fastna i. Google Shopping har för många e-handlare blivit den viktigaste marknadsföringskanalen, men fel upplägg kan kosta dig hundratusentals kronor i merkostnader. Det finns också varningstecken som berättar att du gör något fel. I avsnitt 138 av podden Ehandelstrender samtalar programledaren Urban Lindstedt med Simon Davidsson, Head of SEM på byrån Pineberry som har en lång erfarenhet av att arbeta med Google Shopping. I podden går vi igenom grundläggande strategier för att lyckas med Google Shopping. Vi tittar också på vanliga fällor som e-handlare fastnar i. En tydlig prisstrategi är vanligen nödvändig för att lyckas med Google Shopping. För annonsformatet fungerar mer eller mindre som en prisjämförare. Några frågor vi svarar på: * Vilka är styrkorna med Google Shopping? * Vilka e-handelsplattformar kan hantera Google Shopping? * Hur väljer du ut vilka produkter du ska lyfta fram i din Google Shopping-kampanj? * Hur segmenterar du en Google Shopping-kampanj?