146. En svensk e-handelsninja | Pelle Pettersson, Omniarch
Digitala influencer-podden - En podcast av Consid AB - Torsdagar
![](https://is1-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Podcasts114/v4/a7/3a/3e/a73a3e9c-fdcb-bd73-7918-923b62b4de9e/mza_4650535653901688191.jpg/300x300bb-75.jpg)
Han började sälja bildelar på nätet redan som 16-åring och kröntes därefter till kung över e-handeln med klockor. Pelle Pettersson har kallats en svensk e-handels-ninja och driver idag egna konsultbyrån Omniarch, som hjälper flera av Sveriges största företag att växa både på och utanför nätet. I detta avsnitt av Digitala Influencerpodden snackar Pelle Pettersson bland annat om vikten av att skapa en likartad upplevelse i alla kanaler, kommenterar Amazons inträde på den svenska marknaden och förklarar varför det är en synd i e-handelssammanhang att skicka dyra byxor i en brun pappkartong.